Abstract
Description, cross section research by interview 120 patients of 4 departments of Thai Nguyen Central Gentral Hospital.
Aim: Evaluated the patients' satisfactions with nurses before and after training elevate com- munication skills.
Methods: Before training interview 60 patients at 4 department: Internal dept- Surgical dept- Obstetrics dept and Vetted dept. After the course training, from 3 to 6 months, we reinterview 60 another patients.
Results: Before training, only 85% of patients satisfied with nurses, but it increased up to 95% after training.
Conclusion: Training about communication skill enhancement dramatically ameliorated com- munication skill and behaviour of nursing, make agreeable patient.
References
Bộ Y tế (2001), Quy định về chế độ giao tiếp trong các cơ sở khám chữa bệnh kèm theo Quyết định số 4031/2001/QĐ-BYT của Bộ trưởng Bộ Y tế.
Bộ Y tế (2008), Quy tắc ứng xử của cán bộ, viên chức trong các đơn vị sự nghiệp y tế ban hành kèm theo Quyết định số 29/2008 (QĐ- BYT ngày 18 tháng 8 năm 2008 của Bộ trưởng Bộ Y tế).
Nguyễn Văn Hiến (2007), Giáo dục và nâng cao sức khỏe, Khoa Y tế công cộng, Bộ môn Giáo dục sức khỏe
Kỷ yếu công trình nghiên cứu khoa học bệnh viện Bạch Mai năm (2007), Đánh giá sự hài lòng của người bệnh và người nhà người bệnh đến khám bệnh tại viện các bệnh truyền nhiễm và nhiệt đới quốc gia.
Thông tin điều dưỡng (2008), 34, tr.12.
Quản lý điều dưỡng (2008), Mô hình giao tiếp giữa điều dưỡng và bệnh nhân, tr.313.
| Published | 13-07-2012 | |
| Fulltext |
|
|
| Language |
|
|
| Issue | No. 11 (2012) | |
| Section | Original article | |
| DOI | ||
| Keywords |

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Copyright (c) 2012 Journal of Clinical Medicine Hue Central Hospital