Abstract
Aims: - Assess the comprehensive care of patients at Department of Nephrology and Rheu- matology, Hue Central Hospital. Patients and methods: 54 in-patients at Department of Nephrology and Rheumatology, Hue central Hospital. Cross-sectional design.Interview patients with KAP questionaire. Results: - Patients have good instructions in regulations 77.7%; diet: 70.3%; direction of taking medication: 88.8%; direction of body self-care: 74%. Taking care: medication delivery in time: 88.8%; taking blood pressure regularly: 100%; tempera- ture: 73%; pulse: 77.7%; giving regularly the list of medication: 85.1%; clother changing in time: 90%. - Service attitude: usually encourage patients: 68.5%; difficult for patients: 3,7%; nurses coming quickly when needed: 90%; patient's reliability: 85%; patients have strong satisfy: 81.4% and satisfy: 14.8%.
References
Bộ Y tế (1998), Quy chế bệnh viện, NXB Y học, Hà Nội.
Bộ Y tế (2001), Quản lý bệnh viện, NXB Y học, Hà Nội.
Nguyễn Ngọc Hàm, Quản lý công tác chăm sóc toàn diện, Bệnh viện Việt Nam – Thụy Điển – Uông Bí.
Bộ Y tế (1996), Thông tư số 76/BYT – TT ngày31/08/1996 của Bộ Y tế hướng dẫn thực hiện chăm sóc toàn diện người bệnh củng cố hệ thống Y tá - Điều dưỡng trường.
Nguyễn Thị Bích Lưu, Điều dưỡng với công tác chăm sóc toàn diện tại Việt Nam.
Khoa Nội Thận – Cơ Xương Khớp, Báo cáo tổng kết hoạt động cuối năm 2010, 2011.
| Published | 23-02-2025 | |
| Fulltext |
|
|
| Language |
|
|
| Issue | No. 12 (2012) | |
| Section | Original article | |
| DOI | ||
| Keywords |

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Copyright (c) 2025 Journal of Clinical Medicine Hue Central Hospital