Abstract
Study objective: To evaluate outpatient' satisfaction in medical examination and treatment services at the Outpatient Department (OPD) of Hue Central Hospital.
Methods: Cross sectional descriptive statistics of 156 patients from April to June, 2012. Results: The study included the median age was 43.12 years with a range of 14 to 85 years old, 63 male and 93 femal patients. A total of 91.7% of the respondents were satisfied with guider, 95.1% of the respondents were satisfied with nurse, 91.8% of the respondents were satisfied with doctor, 96,8% of the respondents found that the time required for consulting the doctor was convenient for them, time taken for the outpatient investigations was satisfactory in 92.1% of the respondents (average time: 26.57 minutes), time taken for the inpatient investigations was satisfactory in 84.0% of the respondents.
Conclusions: The overall patient satisfaction level with infrastructures of OPD was 91,4% and with the consulting services at OPD was 97.4%.
References
Phạm Trí Dũng và cs (2011), “Nghiên cứu sự hài lòng của người bệnh ngoại trú về dịch vụ khám chữa bệnh tại khoa Khám bệnh của 3 Bệnh viện hạng III” Tạp chí Y học thực hành, 75, tr.23-29.
Phòng Điều dưỡng Bệnh viện Bạch Mai (2009), “Khảo sát sự hài lòng của người bệnh nội trú tại Bệnh viện Bạch Mai năm 2008”, Nghiên cứu khoa học, Thông tin Điều dưỡng, Hội Điều dưỡng Việt Nam, 36, tr.28-34.
Phạm Thị Ngọc Mai và cs (2010), “Khảo sát sự hài lòng của thân nhân bệnh nhi tại khoa Nội Tổng hợp Bệnh viện Nhi Đồng 2 năm 2010”, Nghiên cứu khoa học Điều dưỡng.
Lê Thành Tài và cs (2008), “Khảo sát mức độ hài lòng của bệnh nhân nội trú tại Bệnh viện Tai Mũi Họng Cần Thơ 2008”, Y học Thành phố Hồ Chí Minh, 4, tr.78-82.
Vũ Hồng Thái và cs (2006), “Sự hài lòng của người đến khám bệnh, một khảo sát cắt ngang tại Bệnh viện Da Liễu thành phố Hồ Chí Minh năm 2006”
Fekadu Assefa et al (2011), "Assessment of Clients' Satisfaction with health service deliveries at Jimma University Specialized Hospital", Ethiopian Journal of Health Science, 21(2), pp.101-109.
Lemessa Oljira et al (2001), "Satisfaction with outpatient health services at Jimma Hospital, South West Ethiopia", Ethiop. J. Health Dev, 15(3), pp.179-184.
KS Prasanna, MA Bashith, S Sucharitha (2009), "Consumer satisfaction about hospital services: A study from the outpatient department of a private medical college hospital at Mangalore", Indian J Community Med; 34, pp.156-9.
| Published | 13-07-2012 | |
| Fulltext |
|
|
| Language |
|
|
| Issue | No. 11 (2012) | |
| Section | Original article | |
| DOI | ||
| Keywords |

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Copyright (c) 2012 Journal of Clinical Medicine Hue Central Hospital