ASSESSMENT SATISFACTION OF IN - PATIENTS AT THE COVID-19 INTENSIVE CARE CENTER OF HUE CENTRAL HOSPITAL IN HO CHI MINH CITY

Downloads

Download data is not yet available.

Supplementary Files

PDF (Tiếng Việt)     20    0

Abstract

Objective: To survey the satisfaction index of in - patients at the Covid-19 intensive care center of Hue Central Hospital in Ho Chi Minh city.

Methods: A cross - sectional descriptive study was carried on 325 Covid-19 patients treated at the Intensive Care Center from September 2021 to November 2021.

Results: There were 176 female patients (54.15%) and 149 male patients (45.85%). The average age was 50.28 years old; the higher education was in 115 patients (35.38%). Patients who receiveddose 1 and 2 of Covid-19 vaccine were in 130 patients, accounted for 40,00%, 107 patients accounted for 32.92% respectively. The elderly patients who lost their ability to work were in 102 patients accounted for 31.38%. The overall satisfaction rate of patients about the ability to access information in level 4 was 9.14%, level 5 was 89.41%, the transparency of information and medical examination procedures in level 4 was 12.72%, level 5 was 82.86%, the material facilities to serve patients at level 4 was 14.10%, level 5 was 83.75%, the behavior attitude in the treatment, professional qualificationof medical staff’s at level 4 was 12.20%, level 5 was 86.58%, the service responseresults at level 4 was 15.23%, level 5 was 84.77 %.

Conclusion: All patients at the Covid-19 intensive care centerof Hue Central Hospital in Ho Chi Minh city highly satisfied with the treatment and taking care of the medical staff as well as the facilities of the center.

https://doi.org/10.38103/jcmhch.2022.75.13

References

Bộ Y tế. Bộ tiêu chí chất lượng bệnh viện phiên bản 2.0, quyết định số 6858/QĐ-BYT Ngày 18 tháng 11 năm 2016. 2016.

Bộ Y tế. Quyết định về việc phê duyệt và ban hành Đề án “Xác định phương pháp đo lường sự hài lòng của người dân đối với dịch vụ y tế công” Số: 4448/QĐ-BYT, ngày 06/11/2013. 2013.

Rahmqvist M, Bara AC. Patient characteristics and quality dimensions related to patient satisfaction. Int J Qual Health Care. 2010. 22: 86-92.

Trương Ngọc Hải. Kết quả ban đầu khảo sát sự hài lòng của bệnh nhân điều trị tại khoa nội tổng hợp Bệnh viện Chợ Rẫy. Tạp chí Y học TP. Hồ Chí Minh. 2011. 15: 424-429.

Cao Mỹ Phượng. Nghiên cứu sự hài lòng của người bệnh tại các bệnh viện đa khoa trong Tỉnh Trà Vinh năm 2012, trang Web Sở Y tế Trà Vinh. 2012.

Hà Thị Soạn. Đánh giá sự hài lòng của người bệnh và người nhà người bệnh đối với công tác KCB tại một số bệnh viện tỉnh Phú thọ năm 2006 - 2007. Kỷ yếu các đề tài nghiên cứu khoa học Điều dưỡng, Hội nghị khoa học Điều dưỡng toàn quốc lần thứ III, tr.17-23. 2007.

Nguyễn Văn Chung. Khảo sát sự hài lòng của người bệnh, thân nhân người bệnh đến khám và điều trị nội trú tại bệnh viện Quân y 110 năm 2014. Đề tài NCKH Bệnh viện 103. 2014.

Phạm Thị Nhuyên. Đánh giá sự hài lòng của người bệnh điều trị nội trú tại bệnh viện Phổi Trung ương. Tạp chí Y học thực hành. 2012. 6: 17-23.

Published 01-01-2022
Fulltext
Language
Issue No. 75 (2022)
Section Original article
DOI 10.38103/jcmhch.2022.75.13
Keywords Sự hài lòng, người bệnh nhiễm Covid-19, hồi sức tích cực. Satisfaction, Covid-19 patient, intensive care unit.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Copyright (c) 2022 Journal of Clinical Medicine Hue Central Hospital

Đặng Duy Quang, Dương Anh Quân, Phan Cảnh Chương, Lê Văn Sáng, Nguyễn Thành Trung, Đoàn Đại Lượng, & Huỳnh Phúc Minh. (2022). ASSESSMENT SATISFACTION OF IN - PATIENTS AT THE COVID-19 INTENSIVE CARE CENTER OF HUE CENTRAL HOSPITAL IN HO CHI MINH CITY. Journal of Clinical Medicine Hue Central Hospital, (75), 93–101. https://doi.org/10.38103/jcmhch.2022.75.13